نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

نوستالژی| شروع پرانتقاد خراسان در سومین دوره لیگ قدس

  • کد خبر: ۱۰۴۰۶۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
نوستالژی| شروع پرانتقاد خراسان در سومین دوره لیگ قدس
با شروع سال جدید و به‌رسم پنجشنبه‌ها مرور وقایع فوتبال باشگاهی و منتخب خراسان در رقابت‌های کشوری را از سر می‌گیریم.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ با شروع سال جدید و به‌رسم پنجشنبه‌ها مرور وقایع فوتبال باشگاهی و منتخب خراسان در رقابت‌های کشوری را از سر می‌گیریم. مروری که از اولین حضور یک تیم باشگاهی از مشهد در لیگ منطقه‌ای فوتبال کشور در سال ۱۳۴۹ شروع شد و اینک در شصت‌وپنجمین قسمت آن به وقایع سال ۱۳۶۶ و سومین دوره لیگ سراسری قدس رسیده‌ایم.

پاداش برای قهرمان

پس از برگزاری دو دوره، مسئولان فدراسیون فوتبال با جمع‌بندی نظر‌های کارشناسان و برای ایجاد انگیزه در تیم‌ها به این نتیجه رسیدند که برای تیم‌های برتر لیگ قدس پاداشی در نظر گرفته شود. ازاین‌رو، در مراسم قرعه‌کشی اعلام شد علاوه بر سهم بلیت‌فروشی درنظرگرفته‌شده که به حساب هیئت‌ها واریز می‌شود، برای تیم قهرمان ۸۰ هزار تومان جایزه نقدی همراه با اعزام به یک تورنمنت بین‌المللی در نظر گرفته شده است. برای تیم‌های دوم و سوم نیز به‌ترتیب ۶۰ و ۴۰ هزار تومان جایزه در نظر گرفته شد.

فقط با یک تغییر

برخلاف دو دوره گذشته که تیم‌ها به قید قرعه تقسیم‌بندی می‌شدند، این‌بار تیم‌ها در همان گروه سال قبل قرار گرفتند و فقط تیم‌های صعودکرده جایگزین دو تیم سقوط‌کرده شدند. خراسان به‌روال سال گذشته در گروه ب این رقابت‌ها قرار گرفت تا به‌ترتیب به‌مصاف مازندران، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، کرمان و تهران برود و هفته چهارم نیز با قرعه استراحت روبه‌رو شد. در گروه الف نیز تیم‌های تهران الف، گیلان، خوزستان، لرستان، فارس، یزد و ایلام قرار گرفتند تا مسابقاتشان را از ۲۶ تیر آغاز کنند.

فراخوان ۵۳ بازیکن

در اتفاقی نادر که فقط در فوتبال خراسان شاهدش بودیم، سیدمهدی قیاسی، رئیس هیئت فوتبال استان، هم‌زمان مربیگری تیم منتخب استان را نیز برعهده گرفت تا جانشین زردکانلو شود. اتفاقی که انتقاد بسیاری از کارشناسان را رقم زد. با اعلام قیاسی، ۵۳بازیکن مشهدی به شرح ذیل به اردو دعوت شدند:
توربو: علی سیف، حسین نخودیان، ناصر رافی، حسین لعل یوسفی، رضا نخودیان و منصور شفیعی.
ابومسلم: رضا صباحی، اکبر میثاقیان، جعفر رئوف، سیدحسین سیدحسینی، محمد اعظم، اصغر جانداری، اکبر اعظم، حسین شاملو، شهریار رضایی، بهزاد ثابتی و سعید صیامی.
هواپیمایی: محمد صالحی، امیر روحی و اصغر عاملی‌نژاد.
دهداری: فرهاد عرب، حسین طباطبایی، هادی حسنی، هادی کافی، شهراد افخمی و امیر رضوی.
هلال احمر: رافع حیدری، حسین رضایی، مهدی آریک، محسن قریشی و داوود موسوی‌زاده.
هدف گلکار: منصور کوسه، محمود ژولیده، فریدون مهریار.
پیام: محمد تشکری، مجید حسینی‌پور، احمد حامد، حسین حسینی‌پورعلوی، غلامرضا سالاری و مهدی ذوقی.
آزادی: علی صانع، حسین حشمتی و خسرو آراسته.
۱۷ شهریور: محمد و بهمن خجسته، هادی هروی.
شهرداری: غلامحسن و غلامرضا اصغری، حمید قاسم‌زاده و سعید خباز.
شاهین: رضا قرائی.
تاکسی‌رانی: جواد گندمکار.
پس از یک ماه تمرین، این افراد در اقدامی نمایشی هفت بازیکن شهرستانی را نیز به این افراد اضافه کردند و در همان گام اول نیز خط خوردند (!) تا مشخص شود امسال هم تیم، منتخب مشهد است نه استان.

بازی سفارشی

پس از اتفاق‌های تلخ سال قبل در دیدار خراسان و مازندران، این‌بار دو تیم با قرعه مصلحتی دست‌اندرکاران لیگ در هفته اول به‌مصاف هم رفتند. قبل از بازی، تماشاگران تیفوسی خراسان کاملا توجیه شده بودند که فقط به تشویق تیم خراسان بپردازند و از طرفی مازندرانی‌ها هم هماهنگ شده بودند تا بدون طرف‌دارانشان به مشهد سفر کنند. جمعه ۲۶ تیر با سوت محمد صالحی در حضور ۱۰ هزار تماشاگر، لیگ سوم برای خراسان در ورزشگاه تختی آغاز شد. خراسان با کمی جوان‌گرایی نسبت به دوره‌های قبل به میدان گام نهاد. مازندرانی‌ها با شاخه‌های گل به‌سمت تماشاگران مشهدی رفتند تا نشان دهند حوادث بازی قبل فقط یک اتفاق بوده است و تماشاگران مشهدی هم با تشویق آنان، محبتشان را بی‌پاسخ نگذاشتند.

گماردن سه مهاجم از سوی سیدمهدی قیاسی از همان ابتدا نشان‌دهنده میل به پیروزی خراسان بود و در مقابل، مازندران با دو مهاجم و چهار هافبک در فکر بستن محکم کمربند میانی‌اش بود، اما برخلاف آرایش دو تیم، این مازندران بود که بازی را در دست گرفت و با شوت‌های از راه دور نادر دست‌نشان یک‌بار به تیر زد و دو بار هم نخودیان مانع گل‌زنی گل‌چشمه و دست‌نشان شد. اما برخلاف جهت بازی، این هنر فردی محمد اعظم بود که به کار خراسان آمد و با یک پاس بی‌نقص، صیامی را در موقعیت گل قرار داد تا دقیقه چهل برتری به‌نام خراسان نوشته شود.

با شروع نیمه دوم خراسان شاملو را به‌جای شهریار رضایی به میدان فرستاد تا یک مهاجم کم و یک هافبک نفوذی اضافه کند، اما این حربه مؤثر واقع نشد و مازندران خیلی راحت روی پرتاب اوت دقیقه ۶۱ بر اثر تعلل و کندی میثاقیان به گل رسید تا هم میثاقیان و هم قیاسی به این فکر بیفتند که خداحافظی در اوج بهتر است. کاری که پیش‌تر مهدی عسگرخانی و حسین امیدوار و علیرضا گیل‌عرب انجام داده بودند. بعد از گل هم دو تیم که انگار به تک‌امتیاز راضی بودند، به اداره بازی پرداختند که این نوع بازی موردپسند تماشاگر واقع نشد و با دل‌خوری از نتیجه و نوع بازی ورزشگاه را ترک کردند.

به قصد یک امتیاز

خراسانی‌ها در دومین هفته به تبریز رفتند تا جمعه ۲ مرداد با نایب‌قهرمان فصل پیش دست‌وپنجه نرم کنند. دیداری کاملا فیزیکی و پربرخورد که سه اخطار هم برای شاگردان قیاسی درپی داشت. خراسان در این روز با حالت کاملا تدافعی و به‌اصطلاح اتوبوسی به دفاع پرداخت و حتی یک خطر هم روی دروازه میزبانش ایجاد نکرد. در مقابل، تبریزی‌ها هم چندان هماهنگ نبودند و قدر موقعیت‌هایشان را نمی‌دانستند.

البته از پوشش خوب دفاع خراسان هم نباید به‌سادگی گذشت؛ دفاعی که در این روز محمد تشکری را در قلب دفاع جایگزین اکبر میثاقیان کرده بود. سوت منوچهر نظری که به علامت پایان بازی بدون ردوبدل‌شدن هیچ گلی به صدا در آمد، ۲۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه درحالی‌که خراسانی‌ها مسرورانه راهی رختکن می‌شدند، تبریزی‌ها را به‌دلیل نوع بازی شان یک‌صدا هو کردند. با این تساوی خراسان با دو امتیاز در انتهای جدول چشم‌انتظار دیدار‌های بعدی ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->